Tyto webové stránky používají soubory cookie, aby zajistily nejlepší možný zážitek při návštěvě webových stránek. Další informace najdeš v našich zásadách ochrany osobních údajů. Chceš-li souhlasit s používáním druhotných souborů cookie, klikni na tlačítko "Souhlasím"
OpustitSouhlasím
AlzaBox - informace k pojištění zásilek
AlzaBoxy se staly oblíbeným způsobem doručování zboží díky své flexibilitě a dostupnosti 24/7. Často se ale objevuje otázka, zda jsou zásilky uložené v těchto boxech pojištěné. V tomto článku se podíváme na tuto problematiku detailně a zodpovíme všechny vaše dotazy.
Co je to AlzaBox a jak funguje?
AlzaBox je samoobslužné výdejní místo, které umožňuje zákazníkům vyzvednout si objednané zboží kdykoliv, bez ohledu na otevírací dobu kamenných prodejen. Funguje na principu uzamykatelných schránek, do kterých kurýr uloží zásilku. Zákazník poté obdrží SMS zprávu s kódem, pomocí kterého si schránku otevře a zboží vyzvedne. Díky husté síti AlzaBoxů po celé České republice a na Slovensku je tento způsob doručení velmi pohodlný a populární.
Výhody doručení do AlzaBoxu:
Dostupnost 24/7: Zboží si můžete vyzvednout kdykoliv, podle svých časových možností.
Široká síť: AlzaBoxy najdete na mnoha místech po celé republice.
Bezkontaktní vyzvednutí: Minimalizuje se kontakt s kurýrem, což oceníte zejména v dnešní době.
Rychlost: Často je doručení do AlzaBoxu rychlejší než doručení na adresu.
Jsou zásilky v AlzaBoxu automaticky pojištěné?
Základní odpověď zní: Ne, zásilky v AlzaBoxu nejsou automaticky pojištěné v rámci standardní dopravy. To znamená, že pokud by došlo k poškození nebo ztrátě zásilky v důsledku krádeže, vandalismu nebo jiných nepředvídatelných událostí, Alza nenese automaticky odpovědnost.
Možnosti pojištění zásilek do AlzaBoxu:
Alza však nabízí možnost přikoupení pojištění zásilky, a to v rámci procesu objednávky. Toto pojištění kryje rizika spojená s poškozením, ztrátou nebo odcizením zboží během přepravy a uložení v AlzaBoxu.
Jak si sjednat pojištění zásilky do AlzaBoxu?
Pojištění si můžete jednoduše sjednat v druhém kroku nákupního košíku, v sekci "Doprava a platba". Zde naleznete možnost přikoupit si pojištění za poplatek (aktuální cena je obvykle 35 Kč, ale může se lišit). Důrazně doporučujeme tuto možnost využít, zejména u dražšího zboží.
Na co se pojištění zásilky vztahuje?
Pojištění zásilky, které si můžete u Alzy přikoupit, obvykle kryje následující rizika:
Poškození zboží během přepravy: Například v důsledku neopatrné manipulace.
Ztráta zásilky: Pokud se zásilka ztratí během přepravy nebo po uložení do AlzaBoxu.
Odcizení zásilky: V případě krádeže ze schránky AlzaBoxu.
Důležité informace k pojištění:
Před sjednáním pojištění si pečlivě prostudujte pojistné podmínky.
V případě pojistné události je nutné událost neprodleně nahlásit Alze.
Mějte k dispozici doklad o koupi zboží.
Co dělat v případě problémů se zásilkou v AlzaBoxu?
Pokud narazíte na jakýkoliv problém se svou zásilkou v AlzaBoxu, například:
Schránka se nedá otevřít.
Zásilka je poškozená.
V boxu není vaše zásilka.
Kontaktujte neprodleně zákaznickou podporu Alzy. Ti vám poskytnou potřebnou asistenci a pomohou vyřešit vzniklou situaci.
Doručení do AlzaBoxu je moderní a pohodlný způsob, jak si nechat doručit objednané zboží. Přestože standardně nejsou zásilky automaticky pojištěné, možnost přikoupení pojištění za malý poplatek dává zákazníkům jistotu a klid. Doporučujeme tuto možnost využít, abyste předešli případným nepříjemnostem.